دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۲۸:۵۴

آغاز تولید نفت از میادین مشترک با قطر و عراق
ایران دریلینگ: مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با تشریح آخرین وضعیت توسعه و تولید نفت از میادین مشترک لایه نفتی پارس جنوبی و آزادگان شمالی، اعلام کرد: تولید نفت از آزادگان شمالی تا اواسط زمستان با ظرفیت تولید 75 هزار بشکه نفت آغاز می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه NIOC، رکن‌الدین جوادی، در حاشیه مراسم پایان عملیات لوله گذاری دریایی طرح توسعه فاز 20 و 21 پارس جنوبی درباره آخرین وضعیت افزایش تولید نفت و گاز ایران در سال جاری، گفت: به زودی طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی توسط رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام این که علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود تا پیش از پایان سال جاری طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی هم توسط رئیس جمهوری افتتاح و در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد، تصریح کرد: در کنار افتتاح و بهره برداری رسمی از این چهار فاز پارس جنوبی، مطابق با برنامه تدوین شده آغاز آزمایشی تولید گاز در پالایشگاه‌های فاز 19، 20 و 21 پارس جنوبی تا پایان سال جاری هم در دستور کار قرار گرفته است. معاون وزیر نفت با اعلام این که در طرح توسعه فاز 19 تا 21 پارس جنوبی راه اندازی یک ردیف شیرین سازی گاز طبیعی جز برنامه‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران در سال جاری است، بیان کرد: در کنار توسعه فازهای گازی، برنامه‌هایی هم به منظور آغاز تولید نفت خام از لایه نفتی این میدان مشترک تعریف و در دست اجرا است.
این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت توسعه لایه نفتی پارس جنوبی، توضیح داد: حفاری چاه‌های دریایی طرح توسعه لایه‌های نفتی انجام شده و تأسیسات فرآورش نفت آن هم در حال ساخت است. به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیش‌بینی می‌شود تا سال 1395 تولید نفت خام از لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شود. جوادی درباره آخرین وضعیت افزایش تولید نفت از میدان مشترک نفتی آزادگان شمالی هم یادآور شد: فاز اول توسعه این میدان نفتی با ظرفیت تولید 75 هزار بشکه در روز در حال راه اندازی است و انتظار می‌رود اگر مشکلی پیش نیاید تا اواسط زمستان در مدار تولید قرار بگیرد.


  کد خبر : 718
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :